Effektiv kommunikasjon med automatisk e-post
Automatiske utsendelser er godt planlagte e-poster som sendes til kunder eller mottakere ved bestemte tidsbestemte anledninger. Automail kan også sendes som et svar på en spesifikk trigger som utløses etter en bestemt aktivitet. Bruken av automatiserte e-poster er spesielt praktisk når du for eksempel ønsker nye kunder velkommen. I stedet for bare å sende en velkomste-post , kan du i Rule sende en serie med flere e-poster der du veileder den nye kunden gjennom deres kundereise med merkevaren din. Ved hjelp av automatiske utsendelser kan du lage en utviklet Marketing Automation strategi og effektiviser din digitale kommunikasjon.
Hvorfor sende autopost?
De er automatiske
Gjennom automatisert markedsføring trenger ikke markedsførere å ansette noen som må klikke «send» hver gang spesifikke e-poster skal sendes. De må bare angi hva som skal utløse utsendelsen og la teknologien gjøre resten.
Styrker kundeforhold
Automatiske utsendelser bryr seg om kunderelasjoner da de sikrer at du sender relevant informasjon til rett tid. Dersom kommunikasjonen er målrettet og engasjerende, vil mottakeren ønske å vite mer om din bedrift.
Hjelper salg
Automatiske utsendelser hjelper salgsteamet når det gjelder å finne ut hvilket innhold potensielle kunder engasjerer seg i. Dette gjør det mulig for selgere å kontakte disse prospektene med passende produkter eller tjenester.
Eksempler på effektive automatiske utsendelser
Velkommen nye medlemmer og takk for at du melder deg på med en personlig velkomst. Velkomst-e-posten kan brukes til å utdanne kunden om produktet/tjenesten, inneholde et spesialtilbud, eller rett og slett bare være en høflig velkomstmelding.
1.
Takke-post er en type e-postautomatisering som automatisk sendes til kunder når de har registrert seg som abonnent, lastet ned noe eller deltatt på et arrangement. Det er en utmerket måte for bedrifter å etablere og utvikle et personlig forhold til sine kunder eller mottakere.
2.
E-post for forlatt handlekurv
En glemt handlekurv-e-post sendes til kunder som har lagt igjen produkter i handlekurven i kassen. Glemte handlekurver står for en enorm mengde tapte inntekter for bedrifter. En påminnelse som denne hjelper til med å lede trafikk tilbake til nettstedet og til kjøpet.
3.
Når en kunde har gjennomført et kjøp forventer de en bekreftelse på kjøpet. En ordrebekreftelse må inneholde samme informasjon som er inkludert på en fysisk kvittering, vare og sluttsum samt valgt fraktmetode. Transaksjonelle e-poster er et eksempel på effektiv automatisk post.
4.
E-post med tilbakemelding
En utmerket måte å finne ut hvordan virksomheten din kan forbedres, er ved å sende tilbakemeldinger på e-post. Når du sender et automatisert tilbakemeldingsskjema, kan du fange opp viktige tilbakemeldinger fra dine mest lojale kunder, eller fra kunder som av en eller annen grunn har valgt å forlate deg.
5.
FAQs
En automail er en godt planlagt automatisk utsendelse som sendes ut til kunder eller mottakere ved spesifikke tidsbestemte anledninger, vanligvis som et svar på en bestemt trigger som utløses etter en bestemt aktivitet.
En automatisk e-post kan i utgangspunktet se ut som hva som helst, men bør inneholde en tydelig CTA. For å gi deg noen konkrete eksempler og litt inspirasjon anbefaler vi deg å lese her .