fbpx

Spotsikker markedsføring med hyperpersonalisering

Overgå kundenes forventninger gjennom hyper-personlige opplevelser

I dagens hektiske klima forventer kundene personlig tilpasset innhold. Dagene med generiske meldinger er over. Den beste måten å holde de besøkendes oppmerksomhet på er gjennom personlig kommunikasjon og en tilpasset opplevelse. I følge Epsilon 90 % av respondentene sa at personalisering er tiltalende og fristende. Hyper-personalisering bruker data som grunnlag for å levere svært personlige meldinger til forbrukere ved hvert kontaktpunkt under kundereisen.

Hvordan skiller hyperpersonalisering seg fra personalisering?

Personalisering fokuserer på enklere kundedata som navn eller kjøpshistorikk. En vanlig implementering er at kundens navn brukes i en e-post eller at en bedrift sender produktanbefalinger. Ved hyperpersonalisering benyttes derimot en mer kompleks teknikk der man dykker ned i enda mer granulære kundedata og utnytter potensialet til utviklet teknologi og integrerte plattformer fullt ut. Hyper-personalisering tar hensyn til atferdsdata og sanntidsdata som nettleseratferd og engasjementsdata for å tolke kundens intensjoner. Dette resulterer i kommunikasjon som er enda mer tilpasset konteksten.

Slik fungerer hyperpersonalisering i Rule

Kundedataene du samler inn fra ulike plattformer hjelper deg å forstå kundene dine bedre og er grunnlaget for dine hyper-personlige meldinger og opplevelser. Ved å bruke Rule brukervennlige segmenteringsverktøy , kan du segmentere medlemmer basert på atferd, vist aktivitet og andre valgfrie data du har samlet inn fra dem. I Rule er segmenteringsmulighetene uendelige. Kombinasjonen av verdifull data og dyptgående segmentering åpner for mulighetene for hyper-personalisering.

Hyper-personalisering i Journey Builder

Send flere meldinger, med mer kommunikasjon, i færre e-poster

Vårt siste tilskudd til Rules-plattformen er Journey Builder-funksjonaliteten. Det er en oppdatert, automatisert og mer avansert funksjon som muliggjør idiotsikker, hyperpersonlig kommunikasjon. Det som skiller seg ut med Journey Builder er at du kan bryte ned segmenteringen ytterligere og trakte den ned i e-postløkker. Dette betyr at du med ett grep kan sende flere meldinger med mer kommunikasjon i færre e-poster og informasjonen er enda mer målrettet og personlig valgt.

Kommunikasjonen din blir som et selvspillende piano

Når du oppretter en utsendelse, for eksempel en «vi savner deg» e-post, setter du også opp krav som mottakeren må oppfylle for å motta e-posten. I dette tilfellet har du ikke handlet på for eksempel 100 dager. Din kommunikasjon med kundene dine blir som et selvspillende piano og de datadrevne loopene ordner seg selv. Hyper-personalisering i Journey Builder gjør det mulig for markedsførere å bygge lojalitet og kommunisere relevant med kunder gjennom deres erfaring med merkevaren din.

Zoovillage er en e-handel med fokus på kvalitet og kundeservice. De var på utkikk etter en helhetlig løsning innen digital kommunikasjon der de kunne innlemme produktanbefalinger og utnytte verdifull kundeinnsikt. Zoovillage innså at de trengte å dykke dypere inn i kundedata og tilpasse opplevelsen ytterligere. De ønsket å legge en strategi for å øke digital vekst gjennom hyper-personlige kundeopplevelser. Gjennom en integrasjon mellom e-handelsplattformen Carismar , verktøyet for en e-handel personalisering Nosto og helhetsløsningen for digital kommunikasjon, Rule , har selskapene samarbeidet for å løfte Zoovillages digitale strategi. Sammen klarte vi å skape en omnikanalopplevelse, der Zoovillages nå leverer personlig kommunikasjon gjennom hele kundereisen.

360 graders kundevisning med hyperpersonalisering

Rules hyper-personaliseringsverktøy lar deg få en 360-graders kundevisning. Sammenslåingen av data fra flere kilder i sanntid gir deg som markedsfører muligheten til å skape et høyt nivå av personalisering mot dine kunder. Plattformer som jobber med å analysere kundedata, for eksempel Rule , fungerer som en type koblingsmotor mellom ulike datakilder. Det hjelper markedsførere med å få et komplett og enhetlig syn på kundene sine. Rules hyper-personaliseringsfunksjon samler styrkene til kunstig intelligens (AI) og avansert dataanalyse, for å omfavne hypermoderne og dypere personalisering.

Hvordan bedriften din drar nytte av hyperpersonalisering

Ettersom studier viser at forbrukere nå forventer og krever at bedrifter begynner å levere svært personlige opplevelser, er det på tide for bedrifter å ta personalisering til neste nivå. Hyper-personaliserte meldinger viser en betydelig høyere åpningsrate og engasjement i for eksempel e-postmarkedsføring og Markedsføringsautomatisering. En høy åpningsrate og høyt engasjement fra mottakerne dine resulterer i sin tur i høyere lønnsomhet og bedre resultater på e-postmarkedsføringen din. Ikke la kundene vente, gi dem det de vil ha, nå.

Innsikt som hyperpersonalisering kan handle på:

Søk

Tid brukt på leting

Tidligere kjøpshistorikk

Bla gjennom kategorier

Gjennomsnittlig forbruksbeløp

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .